Business Club

RIJSOORD - Met de installatie van het nieuwe bestuur van Business Club Rijsoord in mei dit jaar, werd al door de nieuwe voorzitter Marcha van Veen aangekondigd dat het nieuwe bestuur de ambitie heeft om een zo breed mogelijk netwerk op te bouwen in een vorm die men tot dusver nog niet gewend was. Eén van die vormen was het organiseren van een netwerkevent voor alle sponsoren.

13 Oktober jl. was het dan zover. Hotel Van der Valk Ridderkerk, één van de sponsoren die de BCR rijk is, had een mooie zaal beschikbaar gesteld om de ongeveer 60 sponsoren welkom te laten heten door de BCR die inmiddels bestaat uit 8, reeds bij de KVK ingeschreven, bestuursleden.

De BCR, in deze nieuwe samenstelling, heeft al de nodige successen mogen boeken. Sinds de aanstelling van het nieuwe bestuur zijn er al reeds 7 nieuwe sponsoren een overeenkomst aangegaan met de BCR. Daarnaast had Marcha het grote genoegen om tijdens haar welkomstwoord te kunnen meedelen dat er die dag nog eens 5 sponsorcontracten getekend zouden gaan worden.

NIEUWE SPONSOREN

IMG 2362IMG 2383

IMG 2393IMG 2374

IMG 2509

 

 

 

Cees Pruisen van Pruissen Timmerwerken, Rianne Verrijp van Gaaf Verhuur, Chris Stapels van DCL Transport, Walter Plaisier van Van Nes& Plaisier personeelsdiensten en Jean Paul van de Berg van Autoschade Van de Berg, bevestigden met hun handtekening hun sponsorovereenkomst met V.V. Rijsoord.

ZAKEN DOEN OP Z’N SPARTAANS

IMG 2421-001

Na deze formaliteiten was de Rijsoordbus inmiddels al voorgereden om alle aanwezige gasten te brengen naar “Het Kasteel” van Sparta, het allereerste échte voetbalstadion van Nederland. Eenmaal aangekomen werd de groep in tweeën verdeeld en rondgeleid door drie enthousiaste “Spartanen”, Jan van Gent, Chris Koerten en Arie Vaarwater. Het gezelschap was duidelijk onder de indruk van de bijzondere sfeer van het oude stadion welke nu exact 100 jaar geleden verrees.
Bijzondere aandacht was er voor de honderden foto’s verdeeld over verschillende ruimtes waarop voetbal-iconen als Bob de Korver, Louis van Gaal, René van der Gijp, Danny Blind en Adri van Tiggelen werden herkend. Ook de beroemde meeuw, in 1973 door Feyenoord keeper Eddy Treijtel uit de lucht geschoten was tentoongesteld. De rondleiding bracht de groep ook naar de bijzondere loges, met elk hun eigen sfeer, de persruimte, het voetbalveld, de bestuurskamer om te eindigen in de “Ridderzaal” waar het inmiddels “dorstige “gezelschap met elkaar na kon praten over alle indrukken onder het genot van een hapje en een drankje. Zoals verwacht bleek het iets te gezellig in “Het Kasteel” en bleef er, mede door de file, niet veel meer over van de strakke planning van de BCR voor deze dag. Iets waar overigens niemand problemen mee leek te hebben, ware het niet dat een aantal heren toch wel heel blij waren om uiteindelijk een bezoek te kunnen brengen aan de toiletten van Van der Valk Riddekerk

SOFTS – MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN

IMG 2500In het hotel werd het gezelschap al opgewacht door Alfred Jode van SOFTS die een presentatie had voorbereid met betrekking tot Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). SOFTS heeft een gepatenteerd systeem ontwikkeld van draaibare, driehoekige panelen: multifunctionele zonnecentrales. Schijnt de zon, dan wekken ze energie op, maar is het bewolkt dan draait het systeem een slag en toont een logo of een boodschap. Daarnaast zijn de driehoekige panelen ook te gebruiken om de lucht te zuiveren of om regenwater op te vangen. softs faciliteert de samenwerking met verschillende partijen. Softs brengt ze bij elkaar en zorgt dat de projecten van de grond komen. Voor iedereen die het eens rustig wilt nalezen zie : https://www.softs.world/

GENOTSAANDEEL

IMG 2541Na de presentatie was het tijd om voor de inwendige mens te zorgen. Na een heerlijk warm-en koud buffet werd er nog lang na-geborreld. BCR-lid Perry Freriks nam nog even de microfoon ter hande om op een ludieke manier support te vragen om “genots-aandeelhouder” te worden. Dat wil zeggen dat hij een oproep deed aan de aanwezige sponsoren om een aandeel te kopen van 50 euro om daarmee het karkas van de nieuwe overkapping aan het hoofdveld, dicht te maken. Zodat iedereen, inclusief zijn 9 maanden oude zoon, droog en windvrij met een drankje in de hand van de wedstrijden op het hoofdveld kan gaan genieten. Je krijgt er dus niets meer voor terug dan puur genot. Zijn verhaal werd enthousiast ontvangen en meer dan 40 “genotsaandelen” werden ter plekke verkocht.

De BCR kijkt met genoegen terug op dit eerste netwerkevent. Uit de opkomst en reacties van de aanwezigen is gebleken dat dit event zeker navolging verdient te krijgen. Bent u ook geïnteresseerd geraakt om lid te worden van de BCR neem dan contact op met één van de commissieleden welke u kunt vinden op
http://www.vv-rijsoord.nl/business-club

IMG 2518

 Voor een impressie van deze dag: foto's netwerkevent